Hazır Giyimde Müşteri İlişkileri Yönetimi

Seminer Günü : 19-20 Ocak 2017
Seminer Saati : 10:00 / 17:00
Seminer Yeri   : DIŞ TİCARET KOMPLEKSİ


 

İyi bir müşteri temsilcisinin firmaya  müşteri kazandırdığı ve sürekliliğini sağladığı, tam tersi donanımsız müşteri temsilcilerinin ise mevcut müşterileri bile kaybettirebileceği bir gerçektir.

Buradan yola çıkarak, imalatçı ve satın alma ofislerinde çalışan müşteri temsilcileri için , müşteri bulmaktan ve  mevcut müşterinin sürekliliğini sağlamaktan  başlayıp, ürünü yüklemeye kadar olan tüm aşamalarda neler yapılması, nasıl yapılması konuları yaşanmış örneklerle anlatılacaktır.

 

İçerik:

  • Satış ve Pazarlama Teknikleri
  • Hazırlanma süreci
  • Hedef Belirleme
  • Türkiye ve dünya piyasasını takip
  • Kuvvet-Kabiliyet Analizi - SWOT
  • Hedefe ulaşmak için izlenmesi gereken yollar

 

  • Pazarlık Yöntemleri ve Süreci
  • Portföy yönetimi , Win Win politikası , Dikkat edilmesi gereken önemli noktalar
  • Rekabetçi Yaklaşım
  • Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)
  • Ürün Yaptırma Yöntemleri
  • İmalatçı Analizi
  • Pazarlık Becerileri:
  • Maliyet
    • Minimumlar
    • Fiyatlandırma-detaylı maliyet tablosu
  • İmalatçı Envanter Yönetimi
  • Stok, Stok yönetimi, Stok maliyeti, Stok yetersizliğinin neden olabileceği kayıplar

 

  • Hızlı Üretim – Fast Fashion
  • Üretim Başlangıç Aşaması
  • Ürün çeşidine göre planlama:
    • Müşteri siparişi, Design satmak, Private label-kendi markanız
  • Üretim öncesi
    • Fabrika onayı /Audit
    • Sözleşme-örnek
    • Müşteri Genel Manueli - örnek
    • Maliyet
    • Cost sheet - örnek (müşteri için)
    • LC ve ödeme yöntemleri 
  • Sürecin Etkin Yönetilmesi
  • Üretim Planlama ve ihtiyaç belirleme
  • Kumaş testleri
  • Yıkama talimatı oluşturma
  • Üretim ve planlama takibi
    • Tech Pack Nedir? Nasıl incelenir?
    • Ürün grubuna göre detaylı manuel ve incelenmesi
    • Time and Action Plan nedir? (T&A)
  • Purchase Order (PO)
  • Üretim
  • Kalite Kontrol
    • AQL (Accepted Quality Level)
  • Yükleme
    • Paketleme Detayları
    • Packing List (Çeki Listesi)
    • Shipment Approval
    • Certificate of Inspection
  • Müşteri Odaklı Çalışma
  • Müşteri İletişimi, E-mail ile Müşteri İletişimi ve Takibi
  • Yaygın Kullanılan Uluslararası Terimler ve Kısaltmalar

 

 

Eğitmen: Ufuk Engin ; Hacettepe Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra eğitimi ve ilgisi doğrultusunda tekstil sektörüne girmeye karar vermiştir. Baskı ve boya ile başlayan tecrübesi sonrasında Türkiye'nin önde gelen fabrikalarında farklı birimlerde yurtiçi ve yurtdışı müşterilerle çalışarak 15 sene boyunca kariyerini imalat konusunda ilerletmiştir.

1995 yılında acenta tarafına geçip, Phillips Van Heusen, Gant, GH Bass, Calvin Klein gibi markaların Türkiye üretiminden sorumlu bir ekibi yönetmiştir. 2000 yılında kendi acentası R&R Fashion'ı kurmasıyla denim, dokuma, örme başta olmak üzere kadın, erkek ve çocuk giyiminde  Abercrombie&Fitch, Marc by Marc Jacobs, Little Marc, Anthropologie , Guess USA, Groupe Zannier, Tartine et Chocolat gibi dünyanın önde gelen markaları ile çalışmıştır. 2014 yılından itibaren kız çocukları için İkizim ve Ben ve Cutie & Cool markaları  ile perakende sektörüne adım atmıştır. Halen bu markaların yürütücü ortağı olup, marka yaratma sürecinden, tasarım, imalat, satış ve pazarlamasına kadar her biriminde aktif rol almaktadır. Aynı zamanda yerli ve yabancı olmak üzere, marka olma yolunda adım atan genç  firmalara Türkiye içinde üretim danışmanlığı vermektedir.

 

 

 
Seminer Kodu : 62
Seminer Ücreti : 600 TL
İletişim : İTKİB Eğitim Şb. 0212 454 02 00 / 1375-1190
     
ONLINE BAŞVURU