Hazır Giyimde Müşteri İlişkileri Yönetimi Ve Takibi
Süre: 12 Saat (3 saat x 4 gün)
Gün ve Saat: Pazartesi ve Çarşamba 18.30-21.30
Başlangıç Tarihi: 19 Aralık 2016
Eğitim Tarihleri:
19 Aralık Pazartesi 18.30-21.30 |
21 Aralık Çarşamba 18.30-21.30 |
26 Aralık Pazartesi 18.30-21.30 |
28 Aralık Çarşamba 18.30-21.30 |
Katılım Ücreti: 600 TL
http://www.istanbulmodaakademisi.com/workshop/hazir-giyimde-musteri-iliskileri-yonetimi-ve-takibi-1
İyi bir müşteri temsilcisinin firmaya müşteri kazandırdığı ve sürekliliğini sağladığı, tam tersi donanımsız müşteri temsilcilerinin ise mevcut müşterileri bile kaybettirebileceği bir gerçektir.
Buradan yola çıkarak, imalatçı ve satın alma ofislerinde çalışan müşteri temsilcileri için , müşteri bulmaktan ve mevcut müşterinin sürekliliğini sağlamaktan başlayıp, ürünü yüklemeye kadar olan tüm aşamalarda neler yapılması, nasıl yapılması konuları anlatılacaktır.
İçerik:
Ø Satış ve Pazarlama Teknikleri
ü Hazırlanma süreci
ü Kuvvet-Kabiliyet Analizi –SWOT
ü Hedef Belirleme
ü Türkiye ve dünya piyasasını takip
ü Hedefe ulaşmak için izlenmesi gereken yollar
ü Case Studies –Yaşanmış örnekler
Ø Pazarlık Yöntemleri ve Süreci
ü Portföy yönetimi , Win Win politikası , Dikkat edilmesi gereken önemli noktalar
Ø Rekabetçi Yaklaşım
ü Müşteri ihtiyacının belirlenmesi
Ø Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)
Ø Müşteri Odaklı Çalışma
Ø Ürün Yaptırma Yöntemleri
Ø İmalatçı Analizi
Ø Pazarlık Becerileri:
ü Maliyet
o Minimumlar
o Fiyatlandırma-detaylı maliyet tablosu-örnek
o Kategori yönetimi-karlılık
o CM/Full paket–avantajlar/dezavantajlar
ü Müzakere yöntemleri
ü Çatışmalar – Çözümler
Ø İmalatçı Envanter Yönetimi
ü Stok, Stok yönetimi, Stok maliyeti, Stok yetersizliğinin neden olabileceği kayıplar
Ø Hızlı Üretim – Fast Fashion
Ø Müşteri İletişimi, E-mail ile Müşteri İletişimi ve Takibi
Ø Üretim Başlangıç Aşaması
ü Ürün çeşidine göre planlama:
o Müşteri siparişi, Design satmak, Private label-kendi markanız
ü Üretim öncesi
o Fabrika onayı /Audit
o Sözleşme-örnek
o Müşteri Genel Manueli - örnek
o Maliyet - örnek (imalatçı)
o Cost sheet - örnek (müşteri için)
o LC ve ödeme yöntemleri
Ø Sürecin Etkin Yönetilmesi
ü Üretim Planlama ve ihtiyaç belirleme
ü Kumaş testleri
ü Yıkama talimatı oluşturma
ü Üretim ve planlama takibi
o Tech Pack Nedir? Nasıl incelenir? Tech Pack-detaylı örnek çalışma
o Ürün grubuna göre detaylı manuel ve incelenmesi
o Time and Action Plan nedir? (T&A), T&A önemi ve örnek çalışma
ü Purchase Order (PO)
ü Kalite Kontrol
o Müşteri sürekliliği için olmazsa olmaz aşama
o AQL (Accepted Quality Level) ve örnek
ü Yükleme
o Paketleme Detayları
o Packing List (Çeki Listesi)
o Shipment Approval
o Certificate of Inspection
ü Yaygın Kullanılan Uluslararası Terimler ve Kısaltmalar
Eğitmen: Ufuk Engin ; Hacettepe Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra eğitimi ve ilgisi doğrultusunda tekstil sektörüne girmeye karar vermiştir. Baskı ve boya ile başlayan tecrübesi sonrasında Türkiye'nin önde gelen fabrikalarında farklı birimlerde yurtiçi ve yurtdışı müşterilerle çalışarak 15 sene boyunca kariyerini imalat konusunda ilerletmiştir.
1995 yılında acenta tarafına geçip, Phillips Van Heusen, Gant, GH Bass, Calvin Klein gibi markaların Türkiye üretiminden sorumlu bir ekibi yönetmiştir. 2000 yılında kendi acentası R&R Fashion'ı kurmasıyla denim, dokuma, örme başta olmak üzere kadın, erkek ve çocuk giyiminde Abercrombie&Fitch, Marc by Marc Jacobs, Little Marc, Anthropologie , Guess USA, Groupe Zannier, Tartine et Chocolat gibi dünyanın önde gelen markaları ile çalışmıştır. 2014 yılında, kız çocukları için yepyeni bir konsept olan İkizim ve Ben markası ile perakende sektörüne adım atmıştır. Halen markanın yürütücü ortağı olup, marka yaratma sürecinden, tasarım, imalat, satış ve pazarlamasına kadar her biriminde aktif rol almaktadır. Aynı zamanda yerli ve yabancı olmak üzere, marka olma yolunda adım atan genç firmalara Türkiye içinde üretim danışmanlığı vermektedir.