Hazır Giyimde Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Takibi
Seminer Saati : 10:00 / 17:00
Seminer Yeri : DIŞ TİCARET KOMPLEKSİ
İyi bir müşteri temsilcisinin firmaya müşteri kazandırdığı ve sürekliliğini sağladığı, tam tersi donanımsız müşteri temsilcilerinin ise mevcut müşterileri bile kaybettirebileceği bir gerçektir.
Buradan yola çıkarak, imalatçı ve satın alma ofislerinde çalışan müşteri temsilcileri için , müşteri bulmaktan ve mevcut müşterinin sürekliliğini sağlamaktan başlayıp, ürünü yüklemeye kadar olan tüm aşamalarda neler yapılması, nasıl yapılması konuları yaşanmış örneklerle anlatılacaktır.
İçerik:
Satış ve Pazarlama Teknikleri
Hazırlanma süreci
Hedef Belirleme
Türkiye ve dünya piyasasını takip
Kuvvet-Kabiliyet Analizi - SWOT
Hedefe ulaşmak için izlenmesi gereken yollar
Pazarlık Yöntemleri ve Süreci
Portföy yönetimi , Win Win politikası , Dikkat edilmesi gereken önemli noktalar
Rekabetçi Yaklaşım
Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)
Ürün Yaptırma Yöntemleri
İmalatçı Analizi
Pazarlık Becerileri:
Maliyet
Minimumlar
Fiyatlandırma-detaylı maliyet tablosu
İmalatçı Envanter Yönetimi
Hızlı Üretim – Fast Fashion
Üretim Başlangıç Aşaması
Ürün çeşidine göre planlama:
Müşteri siparişi, Design satmak, Private label-kendi markanız
Üretim öncesi
Fabrika onayı /Audit
Sözleşme-örnek
Müşteri Genel Manueli - örnek
Maliyet
Cost sheet - örnek (müşteri için)
LC ve ödeme yöntemleri
Sürecin Etkin Yönetilmesi
Üretim Planlama ve ihtiyaç belirleme
Kumaş testleri
Yıkama talimatı oluşturma
Üretim ve planlama takibi
Tech Pack Nedir? Nasıl incelenir?
Ürün grubuna göre detaylı manuel ve incelenmesi
Time and Action Plan nedir? (T&A)
Purchase Order (PO)
Üretim
Kalite Kontrol
AQL (Accepted Quality Level)
Yükleme
Paketleme Detayları
Packing List (Çeki Listesi)
Shipment Approval
Certificate of Inspection
Müşteri Odaklı Çalışma
Müşteri İletişimi, E-mail ile Müşteri İletişimi ve Takibi
Yaygın Kullanılan Uluslararası Terimler ve Kısaltmalar
Eğitmen: Ufuk Engin ; Hacettepe Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra eğitimi ve ilgisi doğrultusunda tekstil sektörüne girmeye karar vermiştir. Baskı ve boya ile başlayan tecrübesi sonrasında Türkiye'nin önde gelen fabrikalarında farklı birimlerde yurtiçi ve yurtdışı müşterilerle çalışarak 15 sene boyunca kariyerini imalat konusunda ilerletmiştir.
1995 yılında acenta tarafına geçip, Phillips Van Heusen, Gant, GH Bass, Calvin Klein gibi markaların Türkiye üretiminden sorumlu bir ekibi yönetmiştir. 2000 yılında kendi acentası R&R Fashion'ı kurmasıyla denim, dokuma, örme başta olmak üzere kadın, erkek ve çocuk giyiminde Abercrombie&Fitch, Marc by Marc Jacobs, Little Marc, Anthropologie , Guess USA, Groupe Zannier, Tartine et Chocolat gibi dünyanın önde gelen markaları ile çalışmıştır. 2014 yılından itibaren kız çocukları için İkizim ve Ben ve Cutie & Cool markaları ile perakende sektörüne adım atmıştır. Halen bu markaların yürütücü ortağı olup, marka yaratma sürecinden, tasarım, imalat, satış ve pazarlamasına kadar her biriminde aktif rol almaktadır. Aynı zamanda yerli ve yabancı olmak üzere, marka olma yolunda adım atan genç firmalara Türkiye içinde üretim danışmanlığı vermektedir.
Seminer Kodu |
: |
12 |
Seminer Ücreti |
: |
1200 TL |
İletişim |
: |
İTKİB Eğitim Şb. 0212 454 02 00 / 1375-1190 |