Bülten Sıra No: 2008/569

Saint Lawrence Seaway Development Corporation (SLSDC) Temsilcileri

04 Kasım 2008, Salı
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği'nden alınan bir yazıda, Genel Sekreterlikleri organizasyonunda, 13 Kasım 2008 tarihinde Saat:15:30’da Ramada Plaza İstanbul Otel Konferans Salonu’nda Saint Lawrence Seaway Development Corporation (SLSDC) kuruluşundan liman ve terminal isletmecileri, gemi sahipleri/operatörleri, gemi acenteleri ve Uluslararası Liman İşçileri Birliği temsilcilerinden oluşan yaklaşık 20 kişilik Amerikalı heyetin katılımıyla bir seminer düzenleneceği, SLSDC'nin bir devlet kurulusu olduğu, Kuzey Amerika’daki Great Lake Bölgesi ile Atlantik Okyanusu arasında güvenilir bir denizyolu oluşturma amacına sahip bulunduğu, SLSDC’nin ana sorumlulukları arasında, St.Lawrence Nehri üzerinde iki noktada kurulmuş olan kanal havuzlarının işletimi ve bakimi, deniz araçları trafik kontrolü ve Great Lake Bölgesi boyunca ticareti arttırmaya yönelik pazarlama çalışmalarının yer aldığı, bu bölgenin her dönemde Kuzey Amerika’nın ana ticaret yollarından olduğu, bugün bu sistemin madenciler, çiftçiler, fabrika işçileri ve batinin bozkırlarından doğunun deniz kıyısına değin ticari faaliyetlerle ilgilenenlere hizmet verdiği, sistemdeki yıllık ticari faaliyetlerin 180 milyon tonu aşmakta olduğu ve büyümek için hala geniş bir alan bulunduğu, çoğunluklu olarak taşınan mallar arasında, çelik endüstrisi için demir cevheri, elektrik ve çelik üretimi için kömür, inşaat ve çelik endüstrisi için kireç taşı, deniz aşırı pazarlar için tahıl, demir çelik ürünleri ve ağır makineler gibi genel kargo ve çimento, çakıl taşı ve kaya tuzu gibi çeşitli sanayilerde kullanılan malzemelerin sayılabileceği ifade edilmektedir.
 
Yazıda devamla, bu özellikli taşıma yolu ile ilgili, SLSDC yetkililerinin yaptığı ayrıntılı çalışmaların, bu yolun kargo taşıyıcılar için avantajlarını şöyle sıraladığı belirtilmektedir.
 
-Maliyet avantajı: Avrupa’ya daha kısa yol ile ulaşabilme, daha ucuz liman maliyetleri, deniz/nehir taşımacılığının daha yüksek kapasiteye sahip olması.
-Çevreye duyarlı taşıma avantajı: deniz taşımacılığının, kamyon/tir ve demiryolu taşımacılığına göre, daha tasarruflu yakıt kullanımı, daha az emisyona neden olması ve de daha emniyetli olması.
 
Yazıda ayrıca, söz konusu heyetin, Türkiye’deki gemi acenteleri, taşımacılık şirketleri, kargo komisyoncuları, tersane temsilcileri, sektördeki dernek temsilcileri, özellikle demir çelik, hurda metal, tahıl ve ancak çok büyük gemiler ile transferi yapılabilecek büyük ebatlı makineler konusunda çalışan ticari mal üreticileri ve kargo sahiplerinin anılan seminere katılmasında yarar gördüğü bildirilerek, anılan kuruluş ile ilgili daha fazla bilgiye www.seaway.dot.gov adresinden ulaşılabilmekte olduğu, heyet ile görüşmek isteyen firmaların başvuru formunu doldurarak Genel Sekreterliklerine (faks: 0312-447 01 80, 446 96 05 ve oaib-pr@dtm.gov.tr) 07 Kasım 2008 tarihi mesai bitimine kadar iletmeleri gerektiği, söz konusu seminerin İngilizce dilinde gerçekleştirileceği ve semineri İngilizce takip edecek firma temsilcilerinin katılımında yarar görüldüğü belirtilmektedir.
 


Bültenlerimizi email ile almak istiyorsanız tıklayınız.